Auto kondicionieris ir lieta, par kuru atceramies vasaras svelmē. Sutoņa un paaugstinātā temperatūra automašīnā bieži vien atgādina īstu pirti. Vai tiešām šai problēmai nav kāda efektīva risinājuma? Neapšaubāmi ir, un tas ir atrasts jau samērā sen – auto kondicionieris, bet šī ierīce mēdz arī bieži iziet no ierindas. Automobiļa aukstuma iekārta, līdzīgi sadzīves leduskapis ir uzpildīta ar īpašu gāzi, ko mūsdienās sauc par refrežerantu, viss populārākā mūsdienās ir 134a gāze. Augstāk redzamajā attēlā redzams auto kondicioniera darbības princips, šeit redzam viss aukstuma aģenta cikls caur kuru tas iziet un kura beigās mēs saņemam kāroto vēsumiņu mūsu automašīnas salonā! Jebkuras novirzes šajā ciklā var kalpot par iemeslu kondicioniera darbības atteikumam. Gāzes noplūde ir viens no galvenajiem iemesliem kondicioniera nekorektajai darbībai. Taču, ne vienīgais. Ja pie ieslēgtas pogas “A/C” vai klimatkontroles automātiskā režīma automobiļa salonā turpina ieplūst silts gaiss, tad laiks pie tuvākā meistara!
Kas būtu jāievēro lai kondicioniera sistēma kalpotu ilglaicīgi un uzticami
1.Kondicionieru uzpildi un remontu iesakam veikt pie zinošiem speciālistiem, jo šajā, it kā šķietami vienkāšajā procesā ir daudz svarīgu momentu un jābūt īpašām zināšanām lai tos ieraudzītu un novērsu laicīgi.
2.Ņemot vērā pamatīgo ārējā gaisa un sistēmas siltuma kontrastu, ierīces pievadi mēdz pārklāties ar kondensātu, kas ātri vien noved pie korozijas. Tāpēc būtu vēlams apstrādāt sistēmu pievadus, ieskaitot sistēmas radiatoru, ar kādu antikorozijas līdzekli.
3.Reizi gadā veiciet kondicioniera sistēmas apkopi. Tā iekļauj visas sistēmas diagnostiku, tīrīšanu, kā arī gaisa ceļu dezinfekciju un antibakteriālo apstrādi. Tas ne tikai uzlabos kondicioniera un gaisa ventilācijas darba vidi, bet arī pasargās jūs un pasažierus no infekcijām, kas var rasties no baktērijām, kas sasēdušās gaisa ventilācijas caurulēs.
4.Pat tad, ja ārā ir vēss vai pat auksts laiks, nepieciešams vismaz reizi dažās nedēļās uz brīdi ieslēgt kondicionēšanas sistēmu. Tādejādi ierīce tiks pienācīgi ieeļļota, blīves un savienojumi kalpos ilgāk un arī uzpilde būs nepieciešama krietni retāk. Ja sistēma ir tehniski labā stāvoklī, tad uzpilde būs nepieciešama vien reizi divos gados vai pat retāk.